Dzi jest pi徠ek, 29 marca 2024 roku
Imieniny obchodzi: Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

MOIM ZDANIEM - Ewelina Wieczorek

PRACA    OGOSZENIA    

REKLAMA

MOIM ZDANIEM - Ewelina Wieczorek:
Czy to na pewno teorie spiskowe?

W cigu ostatnich kilku lat coraz czciej czytamy bd驕 syszymy o r籀髒nych teoriach spiskowych. Niekt籀re z nich dotycz spraw politycznych, ekonomicznych, ale r籀wnie czsto tych dotyczcych zdrowia.

Zastanawiamy si wtedy, czy to, co syszymy to prawda, czy mo髒e wanie tylko teoria spiskowa. Do udzielenia odpowiedzi na tak postawione pytanie, potrzebny jest nam zdrowy rozsdek oraz logiczne mylenie…

Producenci 髒ywnoci nas oszukuj?

Rzadko kiedy idc na zakupy czytamy etykiety produkt籀w spo髒ywczych. Przy wyborze danego produktu najczciej kierujemy si reklam albo z przyzwyczajenia kupujemy stale to samo.

Czy kiedykolwiek zastanawiaa si, kto wyprodukowa towar, kt籀ry zamierzasz kupi i czyje interesy ta firma reprezentuje? Raczej nigdy… Tymczasem warto to wiedzie, dla wasnego dobra. No i szkoda wydawa ci髒ko zarobione pienidze, na toksyczne dla organizmu produkty. Miej wic wiadomo tego, za co pacisz.

Kto nas dzi od髒ywia?

Zasada jest taka, 髒e gdy pojawia si na rynku zapotrzebowanie na co, od razu znajduje si kto, kto si tym „zajmie” i zrobi na tym pienidze. To w sumie normalne. Codziennie ludzie potrzebuj r籀髒ne towary. Czasem zapotrzebowanie jest sztucznie kreowane, s r籀髒ne mody na co. To reklama bardzo czsto pokazuje nam, czego powinnimy „pragn”. I nawet nie zdajemy sobie sprawy z faktu, 髒e wcale tego nie pragniemy, ale mimo wszystko chcemy to mie. Dziwne prawda?

Nie wiem, ile masz lat, kiedy to czytasz, ale by mo髒e pamitasz, jak w latach 90-tych wybucha w Polsce moda na wszystko, co zagraniczne. Znudziy si ludziom polskie proste sodycze robione wedug starych receptur, bo w sklepach pojawio si mn籀stwo tych reklamowanych w TV, z zagranicznych firm. Na sklepowych p籀kach zagocio pasteryzowane i homogenizowane mleko, kt籀re mo髒na przechowywa ponad tydzie w lod籀wce, wic nie trzeba byo wychodzi z kank pod blok albo je驕dzi do mleczarza po wie髒e mleko.

Tak samo sprawa wygldaa z misem (tradycyjnie robiona pachnca kiebasa wyparta zostaa przez par籀wki i kolorowe wdliny w wygodnych opakowaniach), masem (po co je maso, skoro mo髒na postawi na nowoczesn margaryn, rzekomo zdrowsz, ze sterolami rolinnymi i sztucznymi witaminami, kt籀ra w dodatku lepiej si rozsmarowuje), patkami penoziarnistymi, owsianymi (jest tyle smaczniejszych - sodkich - patk籀w w sklepach).

Zrobio si wic wygodnie, ale czy zdrowo?

Czemu prawdziwa 髒ywno znika z p籀ek sklep籀w lub zaja osobne p籀ki z napisem „zdrowa 髒ywno, EKO, BIO”? To, co kiedy byo normalne, dzi jest luksusowe, bardzo drogie i posiada takie wanie r籀髒norakie nazwy. Paranoja.

Okazuje si, 髒e wikszo towar籀w, kt籀re obecnie mamy w sklepach to produkty przedsibiorstw, kt籀re nale髒 do jednego koncernu, a mianowicie do firmy MONSANTO, kt籀ra si specjalizuje w biotechnologii i chemii organicznej nastawionej na produkcj rolnicz. Chcesz wiedzie, kt籀re marki nale髒 do tej sp籀ki? Prosz bardzo:

Wymieni tylko kilka z nich: Pepsi, Coca-Cola, Hellmans, Pringles, Lipton, Knorr, Heinz, Nestle, Uncje Ben`s,, Procter & Gamble…

Firmy nale髒ce do koncernu MONSANTO to firmy r籀髒nych bran髒 – od szeroko pojtej spo髒ywki (dla ludzi, ps籀w, kot籀w i dzieci), po kosmetyki – te tanie i luksusowe, proszki do prania, gumy do 髒ucia.

Sp籀ka MONSANTO najczciej kojarzona jest z 髒ywnoci GMO, ale to tylko may szczeg籀, gdy髒 firma ma dobrze wyposa髒one laboratoria i cigle pracuje nad „uatwianiem” 髒ycia ludziom: wyprodukowaa na przykad sodzik aspartam, zabroniony w wielu krajach preparat na robaki, miercionony Agent Orange czy Roundup.

W Internecie du髒o si pisze o teoriach spiskowych, jakoby wielkie koncerny chciay nas otru, 髒e to jest wszystko celowe, bymy chorowali itd.. Tutaj jednak chodzi po prostu o biznes. Firmy powstaj i cz si, dochodzi do przej. Stara zasada w biznesie brzmi: jeli nie mo髒esz go pokona – kup go. I tak wanie si stao. Pepsi i Coca-Cola nale髒 do jednego koncernu. Wszystkie pienidze id do jednej kieszeni. Podobnie jak sieci z fast-foodami, firmy kosmetyczne…

Jest to o tyle niebezpieczne, poniewa髒 doszlimy do momentu gdzie w jednym koncernie skupio si mn籀stwo przedsibiorstw, a wszystkie one produkuj podobnie, u髒ywaj tych samych skadnik籀w. Nie dziwne jest wic, 髒e chemia jest dzi we wszystkim. A ludzie (producenci, sklepy i konsumenci) to kupuj i si ciesz, 髒e jest tak nowoczenie, 髒e mog przechowywa dugo produkty, 髒e wszystko jest takie pyszne, zdrowe, sycce, 髒e si dobrze pieni, adnie pachnie, wietnie czyci… same ochy i achy. Niestety pod tym wszystkim kryje si drugie dno. Chorujemy na potg!

Osobicie nie kupuj ju髒 kosmetyk籀w reklamowanych w TV. Czytam etykiety i wybieram tylko te, na kt籀rych widniej zapewnienia, 髒e nie ma w nich rodk籀w konserwujcych, sztucznych barwnik籀w, aromat籀w, paraben籀w, silikon籀w, olej籀w mineralnych. I najlepsze jest w tym to, 髒e takie kosmetyki wcale nie s dro髒sze! Czasami wrcz przeciwnie, s du髒o tasze. S te髒 niekiedy du髒o bardziej skuteczne w tym, co gwarantuj. Dlatego warto zorientowa si, co si wrzuca do koszyka.

Niedawno moja znajoma stwierdzia, 髒e 髒al jej ludzi, kt籀rzy we wszystkim dopatruj si spisku, interesownoci, kombinatorstwa, robienia czego tylko dla pienidzy itp. Mi z kolei szkoda tych, kt籀rzy naiwnie wierz, 髒e tak nie jest. Najwa髒niejsza i tak jest r籀wnowaga, logiczne mylenie oraz du髒o rozsdku, bo nie wszystko to zwyka teoria spiskowa, lecz zwyka (albo niezwyka) rzeczywisto.

Ewelina Wieczorek
www.epicentrumzdrowia.pl

REKLAMA